כתיבת פרומפטים – המדריך המלא

כתיבת פרומפטים
admedia

נכתב ע"י admedia

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר מסוים". אולם כדי להשתמש בכלי הזה בצורה נכונה, עליכם לדעת מה אתם עושים. 

כדי להבין כיצד עושים זאת נכון, ואיך להשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור את התוצאות הטובות ביותר, כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

כתיבת פרומפטים בכלי AI – מה זה אומר בדיוק? 

כתיבת פרומפט ליצירת תוכן AI, הוא סוג של אינטראקציה בין המשתמש לבין כלי הבינה, מה שמאפשר למודל הבינה ליצור את התוצאות הרצויות. כאשר ההנחיות מדויקות, בכוחן לשפר את היעילות של פלטפורמת הבינה המלאכותית, כך שהיא תעבד את הנתונים בצורה טובה ויעילה יותר ותיצור תוכן מרתק. 

הנחיות כתיבה בכלי בינה המלאכותית

יש היום עשרות כלים שמאפשרים לכם לכתוב תוכן AI ולהזין מגוון פרומפטים.

הבולטים שבהם:

הנחיות כתיבה אפקטיביות מאפשרות לכם ליצור תוכן שיווקי שיעמוד ביעדים שלכם טוב יותר. לכן סוגים שונים של פרומפטים יכולים לשרת סוגים שונים של מטרות. 

הנחיות יצירתיות מאפשרות לכם לפתח תוכן יצירתי ומרתק אשר מבוסס על העדפותיו של קהל היעד שלכם. תוכלו לבחור בכתיבת מאמרים ארוכים וקצרים, ליצור אמנות, מוסיקה וסרטונים, או להשתמש בהנחיות יצירתיות כדי לחקות סגנון כתיבה מסוים בעת כתיבת תוכן שיווקי.

סוג נוסף של הנחיות אלו הנחיות מידע. הן מאפשרות לכם לחלץ נתונים מממסד נתונים גדול יותר. לדוגמה, אם אתם רוצים לקבל סקירה כללית של מותג מתחרה. הנחיות הנמקה הן עוד סוג שיעזור לכם להסיק מסקנות לגבי נושא מסוים והן יהיו שימושיות, כאשר רוצים לפתח תוכן משכנע. תוכלו להנחות את כלי הבינה ליצור עבורכם רשימות באמצעות הנחיות לכתיבה רב תכליתית. הנחיה זו תאפשר לכם ליצור רשימה של אפשרויות כמו למשל שורות נושא עבור דואר אלקטרוני, כותרות לבלוגים, שמות למותגים וכו'. 

תוכלו ליצור תכנים להדרכות, אשר ישרתו מטרות שונות, החל בשירות לקוחות ועד יצירת מדריכים לחברי צוות חדשים. אפשר לתת הנחיות אינטראקטיביות לטובת סימולציה, או הנחיות מילות מפתח, שישמשו אתכם כדי להפיק תובנות מנתונים ועוד רבות האפשרויות. 

דגשים לכתיבת פרומפטים

הפרומפטים שנעשה בהם שימוש צריכים להיות מאוד ספציפיים ולהכיל את כל האלמנטים הנדרשים, מכמה וכמה סיבות. הנדסת בינה מלאכותית תלויה בעיבוד השפה הטבעית כאשר הטכנולוגיה עוזרת לכלי לפרש שאילתות הכתובות בסגנון שיחה כדי ליצור תשובות רלוונטיות. האלגוריתמים של הבינה סורקים את השאילתה ויוצרים את הפלט המתאים.

התהליך כולל את ניתוח ההנחיה לכתיבה וזיהוי ההקשר של השאילתה כדי לעבוד במקביל על יצירת התגובה הנכונה. לאחר מכן מודל הבינה המלאכותית סורק נתונים כדי לחפש מידע רלוונטי, בו בזמן אלגוריתמים מנתחים את המידע המעובד ומזהים את הטון שיתאים לכוונת המשתמש, תוך שמווסתים את התגובה, בוחרים את הניסוח והסגנון המתאימים, כל שכן את הדקדוק והתחביר. בשלב הסופי, מתקבל מענה לשאילתה, כאשר הכלי מייצר את התשובה המדויקת ביותר, בהתאם להכשרה שלו ולסוג הנחיית הכתיבה שלכם. 

מה אנחנו ממליצים לשלב בכל פרומפט?

  • הסבר על האתר אליו מיועד התוכן
  • הסבר על קהל היעד לו מיועד התוכן
  • הנחיה לגבי כמות מילים נדרשת
  • הנחיה לגבי כותרת המאמר ונושא המאמר ואיזה מידע צריך להופיע בו
  • הנחיה לגבי הפסקאות שנדרשות להיות במאמר (גם בהקשר ל- SEO וגם בהקשר למידע רלוונטי לגולש)
  • פסקת פתיחה אטרקטיבית ופסקת סיום

טיפים לכתיבת פרומפטים

עבור כתיבה עסקית או כתיבת תוכן שיווקי איכותית, ההנחיות שלכם צריכות להיות ברורות, תמציתיות וישירות, כך שהכלי יבין את המשימה שניתנה לו. כדי לעשות זאת, השתמשו בטיפים הבאים:

  • יעד – היו ספציפיים לגבי מטרת הפרויקט וסוג התוכן שאתם מעוניינים ליצור.
  • משימה – שימו לב שההנחיה שלכם כוללת משימה אחת בלבד בכל פעם.
  • נושא – הקפידו לציין את הנושא שלכם.
  • קהל יעד – חשבו עבור מי אתם יוצרים את התוכן וכוונו אותו אליהם.
  • פרסונה – כוונו לפרסונה שעבורה אתם כותבים כדי שכלי הבינה יבחר את אוצר המילים המתאים.
  • טון – בחירת הטון הנכון בעת כתיבת תוכן יכולה להפוך את התוכן למשכנע ומרתק יותר.
  • סגנון – ציינו כיצד אתם רוצים שהתגובה שלכם תראה (תבליטים, פסקה או פרוזה).
  • ביטוי מפתח – היו ספציפיים לגבי הרצונות שלכם כך הפלט יהיה מדויק יותר.
  • ספירת מילים – הגדירו כמה מילים אתם צריכים, כך כלי הבינה ידע מה אורך התגובה הרצוי.

השתמשו בעצות אלו כדי ליצור פרומפטים מדהימים כשאתם בוחנים את כלי הבינה המלאכותית כדי לנהל את הזמן ואת זרימת העבודה שלכם טוב יותר!

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-