"נסרק אך לא נכלל באינדקס" – איך מאנדקסים מהר יותר דפים מהאתר?

נסרק אך לא נכלל באינדקס
anidor

נכתב ע"י anidor

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על ידי גוגל.  בעלי אתרים חדשים יודעים על מה אני מדבר וחלקם מתוסכלים כבר כמה חודשים מקצב אינדוקס הדפים באתר שלהם.

כיצד אפשר להאיץ את התהליך? בואו נצלול לתוך מספר שיטות שיכולות לעזור.

תוכן AI – החיים נהיו קלים ליוצרי תוכן

בשנה האחרונה, חלה תפנית משמעותית בעולם יצירת התוכן באינטרנט בעקבות התפתחות טכנולוגיות הבינה המלאכותית (AI). כלים מבוססי AI כמו קלוד, צ'אט GPT או גוגל בארד, הפכו נגישים יותר ומאפשרים יצירת תוכן בקצב מהיר ובכמויות גדולות. השימוש בטכנולוגיות אלו גרם להצפה של תוכן ברשת, כאשר כל יום מתווספים אלפי דפים חדשים. עם זאת, לא כל התוכן שנוצר על ידי AI הוא באיכות גבוהה, ולעיתים קרובות נוצרים תוכנים חוזרים או דלים בתוכן.

זה מייצר בעיה גם לגוגל שצריכה להספיק לסרוק ולהכניס לאינדקס שלה את כל התכנים החדשים הללו.

Discovered – currently not indexed

כאמור, הרשת נמצאת בהצפה של תכנים חדשים והעבודה של גוגל גדלה.  לגוגל יש אינטרס ביעילות (כל סריקה ואינדוקס של דפים חדשים דורשת ממנה משאבים נוספים) ולכן אם גוגל מזהה תכנים דומים או כאלה שלא נותנים ערך, היא תעדיף במקרים רבים להוציא את התכנים הללו מהאינדקס שלה (תוצאות החיפוש).

השפעת התוכן הזה על גוגל ויכולתה לסרוק ולאנדקס את התכנים היא משמעותית. גוגל, שמטרתה לספק תוצאות חיפוש איכותיות ורלוונטיות, נאלצת להתמודד עם האתגר של סינון של כמויות עצומות של תוכן. המנוע צריך להבחין בין תוכן איכותי לבין תוכן שנוצר באופן אוטומטי ואינו מוסיף ערך. כתוצאה מכך, גוגל מתמקדת יותר באיכות התוכן, המקוריות שלו והתאמתו לכוונת החיפוש של המשתמשים.

המציאות החדשה הזו מחייבת את גוגל לשפר ולהתאים את אלגוריתמים שלה כדי להתמודד עם האתגרים הללו. זה גם מציב אתגרים בפני בעלי אתרים ויוצרי תוכן, שכעת נדרשים להבטיח שהתוכן שלהם עומד בסטנדרטים גבוהים יותר מתמיד כדי להבטיח את האינדוקס והצגת הדף בתוצאות החיפוש.

במילים אחרות, גוגל ראתה את התוכן ולפעמים גם סרקה אותו והחליטה שלא להוסיף את הדף לאינדקס.

כך זה נראה בממשק של הקונסול באנגלית:

discovered not indexed

 

 

 

וכך זה נראה בממשק בעברית:

נסרק לא נכלל באינדקס

 

 

 

איך מתמודדים עם זה?  איך גורמים לגוגל לאנדקס יותר דפים?

  • שיפור הקישורים הפנימיים: קישורים פנימיים איכותיים הם חיוניים ל-SEO. גוגל משתמשת בקישורים אלו כדי למצוא ולאנדקס דפים חדשים. ודאו שכל דף באתר מקושר מדפים אחרים באתר, ושהקישורים הם רלוונטיים ומועילים למשתמש.
  • התמקדות בתוכן איכותי: דפים עם תוכן דל או לא איכותי עלולים לא להתאנדקס. ודאו שהתוכן שלכם מקיף, מועיל ומעניין. תוכן איכותי יגרום לגוגל לראות את הדף כרלוונטי וחשוב.
  • התאמת תוכן לכוונת החיפוש: וודאו שהתוכן שלכם מתאים למה שמשתמשים מחפשים. זה יכול להיות על ידי כתיבת תוכן שמתאים לשאלות נפוצות, טרנדים או נושאים חמים בתחום שלכם.
  • מניעת תוכן כפול: ודאו שכל דף באתר שלכם מציע תוכן ייחודי ומקורי ולא תוכן כפול ומועתק מאתרים אחרים.
  • שימוש בנתונים מובנים: נתונים מובנים עוזרים לגוגל להבין את התוכן שלכם טוב יותר. השתמשו בסימון נתונים כדי להדגיש את המידע החשוב בדפים שלכם.

 

בעידן שבו התחרות על תשומת לב ברשת היא גבוהה, חשוב לנקוט בכל השיטות האפשריות כדי להבטיח שהדפים שלכם מאונדקסים במהירות. על ידי שיפור הקישורים הפנימיים, התמקדות בתוכן איכותי, התאמת התוכן לכוונת החיפוש, מניעת תוכן כפול, ושימוש בנתונים מובנים, אתם יכולים לשפר את הסיכויים שלכם להיות מוכללים בתוצאות החיפוש של גוגל בצורה יעילה ומהירה.

SEO זה עולם דינמי שמחייב אתכם לעקוב אחרי העדכונים האחרונים ולהתאים את פעולות השיווק שלכם בהתאם.

צריכים עזרה? דברו אתנו

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-