Google Discover – כתיבת כותרות שיגדילו חשיפות והקלקות

כתיבת כותרות לגוגל דיסקבר
anidor

נכתב ע"י anidor

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו גולשים רגילים (מהרשתות החברתיות) לקבל פיד של ידיעות שעשויות לעניין אותן, גם גוגל השיקה לפני מספר שנים את Google Discover שמייצר המלצות תוכן מותאמות אישית לכל גולש שגולש באפליקציית גוגל בנייד.   בגלל שהתוכן מותאם אישית לכל משתמש, קשה מאוד לעקוב אחרי "דירוג" בתוצאות אלה והמעקב אחר חשיפות והקלקות ייעשה דרך ה- search console.  גם באנליטיקס קשה לעקוב אחרי הטראפיק שמגיע מגוגל דיסקבר ולרוב הוא יתוייג כטרפיק אורגני או כטרפיק ישיר או כתנועה מפנה.

תוצאות אלו מקבלות חשיפות והקלקות רבות ולרוב מופיעים שם אתרי תוכן גדולים / אתרי חדשות.  הידיעות / מאמרים שמופיעים בגוגל דיסקבר יקבלו לרוב הגדלה משמעותית של טראפיק לאתר ולכן לכל אתר תוכן צריכה להיות שאיפה להופיע עם כמה שיותר מאמרים מהאתר בתוצאות של גוגל דיסקבר.

כתבנו לאחרונה מאמר על איך מגיעים לגוגל דיסקבר ומה הפרמטים שמשפיעים על הופעה שם?   אגב אין קורלציה ישירה בין דירוג של המאמר בתוצאות החיפוש לבין היכולת שלו להופיע בגוגל דיסקבר.

במאמר זה נתמקד בטיפים הקשורים לתוכן האתר וכתיבת כותרות אטרקטיביות שיובילו ליותר חשיפות ויותר הקלקות בתוצאות של Google discover.

דיסקברהכל מתחיל בתוכן טוב!

הבסיס להופעה בגוגל דיסקבר הוא קודם כל לייצר תוכן מעניין וטוב שעשוי להיות רלוונטי ולעניין לא מעט גולשים.  איך אומרים? התוכן הטוב ביותר ינצח.  וזה בעיקר תופס בעידן של תוכן AI שמציף כעת את הרשת ומשתדרג עוד יותר מאז הכניסה של ChatGpt לחיינו.

ברגע שמדובר גם במותג מוכר שמייצר תוכן באופן שוטף, זה יכול עוד יותר להגדיל את הסיכוי שלכם להיכנס לתוצאות Discover.

אז איך כותבים תוכן טוב?   קודם כל מבינים מיהו קהל היעד של התוכן, מה מעניין את אותו קהל יעד, איזה תכנים רלוונטיים לאותה תעשייה / נישה, מיהם המתחרים ועל מה הם כותבים?    ואז מייצרים את התוכן (המקורי) הטוב ביותר שתוכלו, שבשאיפה גם יהיה אטרקטיבי ומעניין יותר מהתוכן של המתחרים.

כמובן שיש להקפיד על הגהה וכתיבה ללא שגיאות כתיב.

להבין מה מעניין את הגולשים?

בכל תחום יש שאלות ותחומים בוערים ונושאים שאנשים רוצים לדעת עליהם יותר. אתם חייבים לעשות את המחקר המקדים הזה ולהבין על מה הגולשים בתחום שלכם רוצים לדעת יותר ואיך הם היו רוצים לקבל את המידע הזה.  כל תוכן כזה צריך להיות "ארוז" כמו שצריך, עם אמצעים ויזואליים משלימים, כתיבה קולחת, שימוש בפסקאות וכותרות משנה ואף שילוב של סרטונים וחומרים נוספים שעוזרים להעביר את המידע באופן ידידותי יותר למשתמש.

כתיבה על נושאים אקטואליים

נושאים אקטואליים (שרלוונטיים מאוד לנקודת זמן מסוימת) באופן טבעי מושכים הרבה יותר עניין.  הנה רק לאחרונה יש את נושא ה- chatGpt שתופס תאוצה ומושך עניין רב.  החלטתי להעלות סרטון על קידום אתרים בעזרת ChatGPT ומרוב שהנושא חם, הסרטון קיבל למעלה מ- 1000 צפיות תוך 4 ימים בלבד!    כשכותבים ומייצרים תוכן בנושאים חמים, זה יותר מעניין את הגולשים ולכן גם יש סיכוי טוב יותר שזה יהיה רלוונטי לתוצאות של Google discover.  יש מגוון כלים שתוכלו להיעזר בהם כדי לגלות מהם הטרנדים והנושאים החמים שאפשר לכתוב עליהם.

ממליץ לכם גם לקרוא על: סוגי מאמרים שגולשים אוהבים לשתף

זה יכול לקרות בכל נישה של תוכן בהתאם לתחומי העניין של הגולש.  כך למשל אם אני מתעניין ביעד מסוים לחופשה ומחפש אחריו ברשת,  בהחלט אני עשוי לקבל מדריך מקיף עם המלצות לאותו יעד בתוך גוגל דיסקבר.

כתיבת כותרות שיגדיל את הסיכוי להופיע בגוגל דיסקבר

כותרות הן אחד הכלים המשמעותיים ביותר להגדלה של CTR (אחוז מקליקים).  ככל שהכותרת יותר אטרקטיבית ומושכת, כך יותר אנשים יקליקו עליה.

עם זאת, גוגל מזהירה שיש להיזהר מכתיבה של כותרות קליקבייט שעשויות להטעות את הגולש.   אז אין כאן הכוונה להסוות או להטעות גולשים, אבל עדיין יש לא מעט שאפשר ללמוד מכתיבה של כותרות קליקבייט והיכולת שלהן לייצר יותר הקלקות.

יש לא מעט מילים עוצמתיות יותר שמעודדות הקלקה.

 

הנה למשל 2 דרכים לכתוב כותרת:

  • Google shuts down Google reader
  • Google kills Google reader

במקרה הזה הכותרת השנייה שמשתמשת במילה Kills כנראה תגרוף יותר הקלקות. זה לא אומר שתמיד צריך "לרצוח" כותרות 😊  אבל זה בהחלט אומר שיש מילים עוצמתיות יותר שמעודדות יותר הקלקות.

סוגי כותרות נוספים שמעודדים הקלקה:

  • כותרות המכילות מספרים ומאמרי רשימות: "3 שיטות לחסוך יותר כסף כל חודש"
  • כותרות המכילות ציטוטים של דמויות מוכרות: "אילון מאסק מתריע: הביטקוין יתרסק השנה"
  • כותרות שמציגות ניסיון / קייסטאדי: "איך הצלחתי להכפיל הכנסות מהאתר בצעד אחד פשוט?"
  • כותרות המציגות תועלת או תועלת שלילית: "את הסוד הזה סוכני ביטוח לא רוצים שתדעו"
  • שימוש בשאלות בכותרות, באופן שיסקרן ויעודד את הגולש להיכנס כדי לקבל תשובה. למשל:  "מהן 4 המזלות שיש להם הכי סיכוי להיות עשירים?"

כל עוד אין כאן הטעיה של הגולש ומשיכה שלו לדף עם תוכן שלא מקיים את ההבטחה, לכותרות אלו יש סיכוי טוב מאוד להופיע ולקבל לא מעט קליקים בתוצאות דיסקבר.

תדירות פרסום תוכן

כדי שיהיה לכם סיכוי להופיע בגוגל Discover, האתר שלכם צריך לייצר המון תוכן, רצוי אפילו כמה תכנים ביום.   אתרים שמייצרים פיסת תוכן אחת לכמה ימים בדר"כ לא מופיעים בתוצאות של גוגל דיסקבר.    תקפידו לעדכן באופן שוטף את התוכן באתר.

איכות ומהימנות התוכן

גוגל לא תציג תוכן מכל אתר. לפני שגוגל תציג תוכן של כותב מסוים או אתר מסוים, היא תרצה להבין האם אותו כותב ואותו אתר כותב תוכן סמכותי, מהימן ובעל ערך אמיתי לגולשים.  יש לגוגל לא מעט דרכים לדעת את זה, בין היתר דרך האלגוריתם E.E.A.T שעוזר לגוגל לגלות את האתרים והכותבים המנוסים, הסמכותיים, האמינים והמומחים בתחומים השונים.   זה בעיקר רלוונטי לאתרים בנישות של YMYL

נושאים "עסיסיים"

מה לעשות, אנשים אוהבים צהוב.  תכנים שעוסקים לפעמים ברכילות על דמויות מוכרות ונושאים חמים, גם אם זה צהוב ולא בהכרח רק תוכן מקצועי – לגמרי נחשב לסוג של תוכן עם פוטנציאל ויראלי שתשמחו לקדם בפייסבוק וכנראה גם יש לו סיכוי להגיע לתוצאות של גוגל דיסקבר.

 

נושאים שנויים במחלוקת

כתיבה על נושאים שנויים במחלוקת בהחלט יכולה לעורר עניין משני הצדדים ולכן תכנים כאלו לרוב מושכים יותר עניין והקלקות מגולשים.  בהחלט כדאי לרכוב על נושאים שנויים במחלוקת שיש עליהם דעות שונות בתוכן בנישה שלכם.

עם זאת, מומלץ להיזהר מכתיבה על נושאים שנוגדים את הנחיות גוגל.

אפשר להסתכל על תכנים וכותרות שאתם מייעדים לדיסקבר באותו אופן של סוגי תכנים שאתם מייעדים לקידום בפייסבוק או בפלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה.

 

לסיכום,

כחלק מבניית אסטרטגיית תוכן למותג שלכם ותכנית מאמרים לקידום האתר, שווה לעשות חשיבה גם על סוגי תכנים שאנו מייעדים לקדם בפלטפורמות חברתיות, פלטפורמות לקידום תוכן כמו טאבולה ואאוטבריין וכמובן בשאיפה גם לנסות להתברג לתוצאות של Google discover.

אם אתם יכולים לייצר תוכן בתדירות גבוהה ובנושאים אטרקטיביים, זה בהחלט יעד שאתם יכולים להגיע אליו ולהגדיל באמצעותו באופן משמעותי את הטראפיק לאתר.

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-