האם LSI זה מיתוס שהומצא ע"י אנשי SEO?

תוכן LSI
anidor

נכתב ע"י anidor

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה- LSI.   לפני מספר ימים, שוחחתי עם חבר וקולגה שאני מאוד מעריך בשם אורי זילברשטיין ואחרי שיחה קצרה החלטתי לכתוב מאמר על המיתוס הקרוי LSI.   אז מה זה בכלל LSI ולמה אני מטריד אתכם בנושא?

מה זה LSI?

LSI או LSA זה מושג שהתחלנו לשמוע עליו בשנת 2005, כשאנשי SEO ברחבי העולם החלו לטעון שלגוגל יש אלגוריתם בשם LSI שתפקידו למצוא הקשר סמנטי בין ביטויים שונים שגוגל רואה כקשורים אחד לשני.

LSI = Latent semantic index

LSA = latent semantic analysis

הרעיון שעומד מאחורי LSI

יש היגיון שעומד מאחורי המיתוס שנקרא LSI.  הרעיון הוא שלגוגל יש את היכולות לזהות הקשרים בין מילים וביטויים הקשורים אחד לשני וכך אם כותב תוכן או איש SEO יוסיף לכל מאמרים ביטויי LSI, הוא יוכל לקבל דירוגים גבוהים יותר. מקדמי אתרים ואנשי שיווק מציגים את הנושא כחלק מתכנית ה- SEO שלהם, בדגש על בניית אסטרטגיית תוכן וכמה יזמים אף הגדילו ויצרו אפילו כלים ייעודיים למציאת ביטויי LSI,  אבל האמת הפשוטה היא, ש- LSI זה מיתוס שהומצא ע"י אנשי SEO וגם ג'ון מולר מגוגל טרח לצייץ על זה.

 

ג'ון מולר - LSI

 

אז איך בכל זאת מומלץ לכתוב תוכן ולשלב מילות מפתח?

כאמור, יש בהחלט היגיון וגם גוגל עצמה מחפשת את ההקשרים בין ביטויים המופיעים בתכנים השונים.  היא גם מרמזת לנו על כך במגוון דרכים:

השלמות אוטומטיות בחיפוש בגוגל

השלמות אלו הן בעצם תחזיות המתבססות על חיפושי גולשים מהעבר.

השלמות אוטומטיות גוגל

 

חיפושים קשורים

חיפושים אלו מופיעים בתחתית תוצאות החיפוש ולרוב התייחסנו אליהם כהמלצות LSI של גוגל.   מדובר בהמלצות שגוגל מספקת לכל גולש על חיפושים דומים שיכולים לעניין אותו בתחום עליו הוא מחפש.

חיפושים קשורים בגוגל

ויש גם את ה- PAA  (אנשים שאלו גם), שעושה סוף סוף עלייה לישראל:

 

אנשים שאלו גם PAA

 

 

בדר"כ ההמלצה היא לנסות ולשלב חלק מהביטויים האלה בתכנים שאתם כותבים כי אלו נושאים דומים שגולשים עשויים לחפש מידע עליהם.   עם זאת, אין שום אזכור רשמי שנושא זה אכן נקרא LSI ואכן יתרום לדירוג גבוה יותר אם ישולב במאמר.   בעיניי, בהחלט יש היגיון לשלב ביטויים ונושאים קשורים בכל מאמר, בעיקר בעידן שבו גוגל מחפשת מאמרי תוכן מעמיקים ומקיפים במקום פוסטים קצרים.     בכל מקרה, ההמלצה שלי לכותבי תוכן ואנשי SEO שכותבים ומעלים תכנים לאתר שלהם – שבהחלט רצוי לכתוב תוכן סמנטי ולשלב ביטויים קשורים ומילים נרדפות במקום לייצר צפיפות גבוהה מדי של מילות מפתח מסוימות במאמר (מה שהיה נהוג בעבר הרחוק).

 

אז מה כן מומלץ לעשות אם אין LSI?

אז אמנם מדובר במיתוס, אך הנושא עדיין חשוב וגוגל עדיין מחפשת דרכים להבין טוב יותר את התוכן והרלוונטיות שלו לחיפושי הגולשים.  אז איך בכל זאת מומלץ לנו להתייחס לזה ואיך גוגל מתמודדת עם זה.

בשנים האחרונות וליתר דיוק, החל משנת 2015 אז גוגל הציגה את עדכון ראנק בריין (שהיווה המשך ישיר לעדכון התשתית הגדול של גוגל – עדכון יונק הדבש)  גוגל מתחילה להבין טוב יותר את כוונת הגולשים.  זו הסיבה שאם אתם מחפשים היום את הביטוי "יובנטוס" (קבוצת כדורגל), גוגל כבר תבין לבד על מי מדובר ותמליץ לכם על שחקנים / מאמנים מהקבוצה, אנשים רלוונטיים, אצטדיון הקבוצה ושלל מונחים ונושאים רלוונטיים.

בהמשך הצטרפו להם עדכון BERT שניסה להבין טוב יותר את השפה הטבעית של הגולש,  ועדכון Google MUM שמספק הבנה טובה יותר של גוגל בשלל שפות והיכולת להבין מידע טקסטואלי/אודיו/וידאו ועוזר לשפר את גרף הידע.

לכן, כשאתם כותבים תוכן, אתם עדיין צריכים לחפש את המונחים הנכונים לשילוב בהקשר לכל ביטוי.  אמנם המינוח והאלגוריתם LSI הוא בעצם מיתוס, אבל הדברים שעומדים מאחוריו ובאים לידי ביטוי בשלל עדכוני גוגל האחרים, בהחלט מוכיחים שכתיבת תוכן שמבין טוב יותר את כוונת הגולש – הוא העתיד של ה- SEO.

 

 

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-