איך אורך של מאמר (כמות מילים) משפיע על קידום בגוגל?

האורך כן קובע?
צוות היידה

נכתב ע"י צוות היידה

בלי תוכן הכתוב היטב ואשר מספק ערך ויוצר מעורבות, הסיכויים שלכם לתפוס את תשומת הלב של קהל היעד שלכם נמוכים מאוד. אך מה האורך האופטימאלי של מאמרים ותכנים וכיצד אורך של מאמר משפיע על קידום בגוגל? שאלה חשובה שמיד נענה עליה כאן.

יש המון פרמטרים שמשפיעים על קידום האתר שלכם בכל הקשור לתוכן, למשל:

כתיבת תכנים איכותיים וארוכים מצריכה הרבה מאוד זמן ומשאבים. לא אתם ולא אף כותב אחר פשוט מתיישבים על המחשב, מקלידים במהירות 2,000 מילים וממשיכים הלאה ביום שלכם. זהו תהליך ארוך, הכולל המון מחקר בין גיבוש הפסקאות עצמן המרכיבות את התוכן הארוך שאתם יוצרים. לכן זה קריטי להבין האם באמת יש ערך לתכנים ארוכים במיוחד – כמו ששומעים המון בשנים האחרונות – או האם אתם מבזבזים את הזמן שלכם.

כמה מילים צריך לכתוב במאמר?

אם בעבר הגישה הרווחת בשיווק דיגיטלי הייתה לייצר תכנים קצרים, להעביר את המסרים שלכם במהירות ובפשטות ולא לתת לקוראים לקרוא מאמרים ארוכים כי אין להם סבלנות ויכולת קשב כזו – היום המציאות עבור יוצרי תוכן ומקדמי אתרים שונה מאוד. כיום ישנה מגמה ברורה של הפקת תכנים ארוכים, של למשל 1,000-2,000 מילים.

בהחלט יש מקום לתכנים קצרים, תמציתיים ופשוטים מאוד וחלילה שתפסיקו לגמרי להפיק תכנים שכאלו. אך התעשייה כולה ללא ספק עוברת לשימוש הולך וגובר במאמרים ארוכים, מעמיקים ומפורטים מאוד. גם מתוך התפתחות של השימוש של אנשים במידע אינטרנטי וגם מטעמי קידום אתרים ושיפור תוצאות בדירוג.

בשתי דקות איך גוגל עובד:

מאמרים ארוכים מתקדמים טוב יותר בגוגל

נתוני חיפוש ואנליטיקס מראים שיש קשר בין ספירת מילים גבוהה של מאמרים לבין דירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש. עיקר היתרונות שנתונים רבים מראים לגבי השפעת אורך מאמר על קידום בגוגל הם:

  • מאמרים ארוכים יותר מייצרים יותר קישורים נכנסים המפנים למאמר.
  • מאמרים ארוכים יותר זוכים ליותר שיתופים במדיה חברתית.
  • תכנים ארוכים מייצרים יותר תנועה אורגנית של גולשים.
  • תכנים ארוכים מביאים מעורבות חברתית גבוהה יותר של גולשים עם התוכן והאתר.
  • מאמרים ארוכים גורמים למשתמש לשהות יותר זמן בדף ובאתר – מה שמשפר את הקידום בגוגל.
  • תוכן ארוך ומעמיק משפר את תפיסת הסמכותיות והאמינות של המפרסם, גם מבחינת גולשים וגם מבחינת גוגל.
  • מאמרים ארוכים מציגים במקרים רבים דירוגים גבוהים יותר בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל.

רגע, זה לא כזה פשוט!

לאור הנתונים והיתרונות שהצגנו להלן, אתם יכולים לעשות את הקישור ולהגיע למסקנה שכדי לשפר את הקידום שלכם בגוגל אתם פשוט צריכים להתחיל לכתוב מאמרים ארוכים, וזהו. אבל כמובן שזה לא כל כך פשוט והאורך לבדו אינו מדד להצלחה או לשיפור. אם שתם תייצרו מאמרים ארוכים – מתוך המטרה הבלעדית של ספירת מילים גבוהה – אתם בהחלט מבזבזים את זמנכם!

במקום זאת, אתם צריכים לייצר מאמרים טובים יותר ולאו דווקא ארוכים יותר בתור מטרה. ההשפעה של אורך המאמר על קידום בגוגל היא הרבה יותר מורכבת מספירת מילים בלבד, כאשר יש המון דוגמאות לתכנים המדורגים במיקומים הראשונים, בתחומים תחרותיים, כאשר ספירת המילים שלהם נחשבת אפילו נמוכה.

אם לא אורך המאמר, מה כן גורם לשיפור בתוצאות?

באופן כללי, תכנים ארוכים יותר נוטים להיות טובים יותר, כתוצאה ישירה מהעמקה בתכנים ועוד גורמים משפיעים. באופן כללי, אתם צריכים לכוון לכך שהמאמרים שלכם יענו על כמה פרמטרים עיקריים – אורך גדול יותר כנראה יהיה תוצאת לוואי:

  • יצירת מאמרים מעמיקים היורדים לעומק הדברים ומספקים מענה מקיף ובעל ערך לנושא המאמר.
  • מאמרים עם כיסוי רחב של הנושא המדובר, עם גלישה לנושאים צדדיים וקשורים וכיסוי כל הנושא באופן האופטימאלי.
  • המאמר צריך להיכתב עם פוקוס על ביטויי המפתח המרכזיים שאתם רוצים להיות מדורגים לגביהם בהקשר לאותו מאמר – זה לצד העמקה והרחבה ייצרו את האיזון הנכון בין כמות התוכן למהות התוכן.
  • מאמרים שזוכים לעניין מגולשים רבים, מקבלים קישורים מדומיינים אחרים ושיתופים ברשתות החברתיות.


לסיכום:
אין חוקיות לגבי אורך נכון של מאמר או לגבי השפעת אורך המאמר על תוצאות הקידום בגוגל. הפיקו תכנים מעולים, מעמיקים ובעלי ערך אמיתי לקוראים, האורך וכנראה גם השיפור בקידום יגיעו ככל שתתמידו ותשתפרו.

אם מצאתם את התוכן הזה כמעניין ומעשיר-
מוזמנים לקרוא מאמר שאנידור כתב עבורכם על איך כותבים מאמרים, לקבלת עוד כיוונים ורעיונות

וכמו כן כדאי לכם לקרוא גם את המאמר על כתיבת תוכן שיווקי.

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-