מדריך הנעה לפעולה: 4 שלבים לכתיבת טקסט שמניע לפעולה

עירית מזא"ה גבלינגר

נכתב ע"י עירית מזא"ה גבלינגר

איך כותבים טקסט שמניע לפעולה?

הרבה מאיתנו- בעלי עסקים קטנים – נתקלים לא פעם בצורך לכתוב כתבה, מודעה, דף נחיתה או כל טקסט שיניע גולשים לכיוון שלנו. כולנו מחפשים טיפים וטכניקות לכתיבה שיווקית שעובדת. כזו שמביאה לקוחות, לידים ומניעה לפעולה.

כתיבה שיווקית ש"עובדת", היא כתיבה שמצליחה לגרום לקהלים שלנו לעשות בדיוק מה שאנחנו רוצים. וכן, יש טכניקות שרובן מתנקזות למשיכת הקהל- טכניקות לניסוח כותרת מכירתיות, טכניקות להעמדה של דף נחיתה ברור ושמניע ללחיצה על כפתור. למעשה רוב הטכניקות מסבירות כיצד לכתוב טקסטים שימשכו את הקהל לקרוא. (אני ממליצה במיוחד על פוסט  יפה של יגאל פינס שעושה שכל בנושא הזה)

בפוסט הזה, אני רוצה לדבר על מה שבא אחר כך: מה אנחנו כותבים אחרי שהקליקו על המודעה שלנו או אחרי שקראו את הכותרת וכותרת המשנה? איך נארגן  את המסר  המרכזי של הכתבה? ובקיצור- כיצד נדבר עם הקהל שלנו בצורה שתגרום לו להישאר בכתבה, פסקה אחר פסקה, ולבסוף לבצע משהו?  הפוסט הזה יסקור ארבעה שלבים בלבד לבנייה ותכנון המסר המרכזי שלכם.

  1. מטרת התוכן

מטרה אחת: לפני שניגשים לכתיבה, חשוב שתבררו לעצמכם מהי המטרה שאתם רוצים להשיג. ושימו לב שאני מדברת על מטרה ולא על מטרות. לא נוכל בטקסט אחד לגרום לגולשים גם ללחוץ לרכישה, גם להתנסות לחודש חינם, גם לעשות לנו לייק  לעמוד הפייסבוק וגם ללמוד על משהו שרצינו לומר בכתבה. כאשר יש בפנינו מספר מטרות, כתבה אחת לא תענה על כולן. מגוון רחב של מטרות מצריך מגוון תכנים, בהם המטרות והמסרים מותאמים זה לזה. זכרו- עבדו לעומק ולא לרוחב. הציבו מטרה אחת לכתבה ואת המטרה הזו סמנו בכל שלב בכתיבה.

טון וסגנון: כעת יש להתאים למטרה אופי, טון וסגנון כתיבה:  רוצים לחיצה לעמוד נוסף? השארת פרטים, או מכירה ברשת? כל מטרה דורשת סגנון כתיבה אחר  הכולל טון, שפה ו"אישיות" אחרת של הטקסט. הכתבה הזו למשל היא כתבה הסברתית. היא דורשת סגנון כתיבה, רציני, מסודר. מה הייתם חושבים על הפרסונה שמאחורי המאמר, אם כל פסקה הייתה מתחילה ב"אח שלו"? הבנתם את העיקרון. טון וסגנון הרבה פעמים חשובים מהתוכן. הם מכתיבים אותו. הטריק הוא לדעת להתאים את הטון לכל סוג של הנעה לפעולה אותה אתם מבקשים לייצר:  זכרו- הנעה לפעולה, לכל פעולה  דורשת יצירת בסיס אמון. אם הניסוחים מכירתיים באופן אגרסיבי ולא מגובים במידע המשדר אמינות, לא תוכלו לייצר אמון שיגרום ללקוחות שלכם לפעול.  מה אתם חושבים למשל על העמוד הזה?

 

תוכן שיווקי ללא אוטוריטה

 

כיסיתי את פרטי המחבר. לענייננו-  המטרה פה היא לרכוש ספר. הבעיה היא שאין שום אזכור על האוטוריטה שמאחוריו. הסיכוי לקנות ספר שכותרתו "הנוסחה להצלחה" קלוש אם המחבר העומד בראשו אינו חושף את הניסיון המקצועי שלו.

אנחנו רוכשים מאוטוריטות. אנחנו זקוקים לתוויות של אמון בדמות תארים, או ניסיון מקצועי. נכון, עדויות (טסטמוניאל) נחשבות לגנרטור המייצר אמון. אבל היום, עם ריבוי המסרים והציניות שפיתחנו כלפי דפי נחיתה, אם לא מדובר בעדויות מצולמות , תוקפן ואמינותן מוטלת בספק.

לסיכום,

בירור המטרה שלפניכם יניב את רשימת הצרכים לטקסט שתצרו. אם ברצונכם למכור- עליכם לייסד את עצמכם כאוטוריטה. אם ברצונכם לגבש קהילת מעריצים עבור רעיון או אג'נדה- היו נלהבים לגבי העניין בטקסט אישי וחושף. שימו לב כיצד מטרה מכתיבה כבר מעצמה את אופי הטקסט.

 

  1. בריף

או קי. אז אנחנו יודעים שעלינו לגבש טון ושפה לטקסט. איך עושים את זה?

השיטה הטובה ביותר היא ליצור בריף. רשמו את כל האינפורמציה הידועה לכם אודות הקהל שלכם:

  1. מטרות–   מה המטרה של הטקסט?
  2. קהל מטרה– מה המאפיינים שלו? מהם תחומי העניין? היכן הוא מרוכז? תוכלו ללמוד על בניית פרסונות וקהלי מטרה – בפוסט הזה.
  1. מסר מרכזי– מהי הצעת הערך שלכם? 50% הנחה? קורס מתנה? זקקו את ההצעה להצעת מכר שיש בה ערך לקהל שלכם.
  1. עולם תוכן– נסו לחבר בין ההצעה שלכם לעולם התוכן שגיליתם בסעיף 2. וזה מוביל אותי לסעיף הבא:

 

  1. עולם תוכן

טקסט המדבר על יתרונות מוצר כלשהו, גם אם הוא מנוסח להפליא- לא תמיד יעניין את הקהלים  שלכם. נכון,  טקסט מפורט אודות המוצר יעניין את אלה שזיהו צורך במוצר עוד לפני שקראו את הכתבה  שלכם, אבל לא ימשוך את אלה שנכנסו לכתבה פשוט כי עניינתם בכותרת, בפסקה הראשונה או בקטגוריה אותה אתם מייצגים.

הסיכוי שקהל המטרה שלכם מורכב מרוב של מתעניינים במוצר הספציפי שלכם, קלוש. רוב הסיכויים, שהקהל מתעניין בקטגוריה אותה אתם מייצגים.  המטרה שלנו היא לייצר רלוונטיות ללקוחות שלנו, ובמקום שהמשפט הזה יהיה עוד סיסמה שיווקית, ננסה לפרוט אותו : חיבור לעולם תוכן בקטגוריה שמדברת לקהלים שלנו, הוא פתרון ליצירת רלוונטיות. עלינו למצוא מכנים משותפים בין עולם התוכן  שלנו- המוצר/ שירות שלנו, לעולם תוכן שפשוט מעניין את הקהלים שלנו.

למשל- מוכרים כלי בית מעוצבים? דברו על לייף סטייל, על שירה, על תרבות ועל כל עולם תוכן שזיהיתם כרלוונטי לקהל שלכם. מוכרים ספרי הצלחה ואימון? זקקו את הצורך האמיתי של הקהל שלכם- דברו על בטחון, שייכות והגשמה עצמית. אלה עולמות תוכן שמרחיבים את הצעת המכר שלנו והופכות אותן מהצעות מכר להצעות ערך. עולם תוכן שמתכתב עם ההצעה שלנו, מרחיב את ההצעה שלנו ומעניק לה סביבת תוכן.

  1. אוטוריטה= ידע (עדכני)

היצמדו למועדים ולענייני השעה,  דברו על אירועים בתחום שלכם, סקרו חדשות עדכניות בתחומכם- כל מה שימצב אתכם כאוטוריטה לפני ותוך כדי שאתם מציעים את הצעת המכר- ערך שלכם. חפשו אינפורמציה תומכת. ידע מרחיב את בסיס האמון בכם וכשאמון מתחיל להתבסס, נוצרת פעולה מצד הקהל לכיוון שלנו.

בסופו של דבר, נסו ליהנות מתהליך הכתיבה.  כל כתיבה שיווקית מחזיקה מאחוריה מחקר קהלי מטרה, הכרות מעמיקה עם הקטגוריה שלכם וסביבת התחרות, אפיון הטון והשפה הייחודית לכם ועולם התוכן שבמסגרתו תשוחחו עם הקהלים שלכם. אם ביססתם את אלה, הכתיבה היא החלק האחרון והזורם ביותר בתהליך.

עי

   הכותבת:

  עירית מזא"ה גבלינגר

   BlogAbout- שיווק באמצעות כתיבה שיווקית– ניהול ותפעול מערך השיווק שלכם.  

    דני וקסלר
    9 בNovember 2014

    טיפים נחמדים ומועילים , השאלה לאילו תכנים הם מכוונים - האם רק לתכנים של דף נחיתה ואם לא אז אשמח לפרוט

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-