סדר פעולות כתיבת תוכן לאתרים

anidor

נכתב ע"י anidor

סדר פעולות כתיבת תוכן לאתרים

אסטרטגיית כתיבת תוכן לאתר חייבת להיעשות לפי פרמטרים ומדדים רבים.

על מנת שנוכל לייצר תוכן אופטימאלי ואיכותי, שמצד אחד יהיה מעניין ובעל ערך מוסף לגולשים שלנו, ומצד שני ישמש למטרות קידום מילות מפתח בגוגל –

עלינו לפעול לפי סדר הפעולות הבא:

.

אפיון סוג המאמר:

האם מדובר בכתבת תוכן לעמוד בית או לדף האודות?  האם מדובר במאמר לדף פנימי באתר?  הם מדובר במאמר מקצועי / מאמר שיווקי / תוכן עיתונאי / תוכן אקדמי או שמא בכתיבת תוכן עבור דף נחיתה.

.

אפיון תוכן המאמר:

בשלב זה עלינו לאפיין קודם כל את גודל המאמר.   הסטנדרטים הנפוצים כיום ברשת לגודל מאמרים הם: מאמרים באורך של החל מ- 300 מילה.  כיום למרבית הלקוחות שלנו, אנחנו משתדלים לכתוב מאמרים מקצועיים ומקיפים באורך של 600-800 מילה.

בנוסף ישנם קטעי תוכן עבור הקטגוריות השונות של האתר – תכנים אלה מאופיינים בצורה שונה ונבנים כתוכן שיווקי שמציג את הקטגוריה ויהיה באורך 150 מילים לכל היותר.       בנושא זה עלינו להבין שככל שיש יותר תוכן כך זה יותר טוב לקידום מילת המפתח.  זאת אומרת שאם אתם מקדמים מילת מפתח תחרותית מאוד – מומלץ שהמאמר יהיה ארוך ויהיו עוד מאמרים נוספים באתר שעוזרים לקדם את אותה מילת מפתח.   ככל שמילת המפתח תחרותית יותר עליה לחזור ביותר מאמרים באתר שלכם.

.

אפיון מילות מפתח לקידום במאמר:

בשלב זה עלינו להגדיר מהי מילת המפתח העיקרית לקידום במאמר ומהן מילות המפתח הנלוות לקידום.   מילת המפתח הראשית של האתר חייבת להיות כותרת האתר או שתופיע כחלק מהכותרת – זאת אומרת שאם נושא המאמר הוא פרסום באינטרנט – זו צריכה גם להיות כותרת המאמר.  בנוסף למילת מפתח ראשית , עלינו לבחור לפחות עוד ביטוי או שניים שישובצו אף הם במאמר – לצורך הוצאת קישורים לקידום מאמרים ומילות מפתח אחרים באתר.

.

ראשית, עלינו להבין מהן מילות המפתח שכדאי לקדם במאמר.

מוזמנים לקרוא מדריך לבחירת מילות מפתח באמצעות הכלי: מתכנן מילות מפתח של גוגל

צפיפות מילות מפתח

על מנת שנימנע משיבוץ יתר של מילת המפתח, דבר שעלול לזהות את התוכן כספאם על ידי מנועי החיפוש – ובכך לפגוע בקידום, עלינו לשמור על יחס נכון של צפיפות מילות מפתח בכל מאמר.   בעבר היה נהוג להגדיר יחס נכון בין 3% ל- 5%.   דהיינו, אם המאמר שלכם מורכב מ- 100 מילים ומילת המפתח היא תוכן,  עליה לחזור בין 3 ל- 5 פעמים במהלך המאמר.

כיום, אני נמנע מכתיבה לפי אחוזי צפיפות היות וזה לרוב יפגע בשטף של התוכן.  לכן , אני עדיין ממליץ לשלב את מילות המפתח במאמר אך לא באופן כפוי ולפי מספר קבוע של חזרות.

.

.פיזור מילות מפתח:

על מנת ליצור את הפיזור הטוב ביותר של מילות מפתח במאמר – כזה שישרת בצורה אופטימאלית את צרכי הקידום עבור מנועי החיפוש, עלינו לפזר את מילת המפתח באופן הבא:

50% מהשיבוצים  (במקרה של הדוגמה שלנו, לפחות פעמיים) בחלק העליון של המאמר, כולל בכותרת המאמר.   30% בפסקה הבאה (1-2 שיבוצים של מילת המפתח) ועוד 20% בפסקה האחרונה של המאמר (שיבוץ נוסף).

.

תהליך כתיבת מאמרים:

לאחר שגיבשנו את נושא המאמר ואפיינו את מילות המפתח כעת מתחיל שלב איסוף החומר.   כיום באמצעות גוגל קל מאוד לכתוב מאמרים.  על כל מה שתרצו לכתוב, תוכלו למצוא מידע מקדים ברשת.        כאן חשוב להזהיר ולציין:  אסור בתכלית האיסור להעתיק תכנים ממקורות אחרים ברשת. יש כאן גם פגיעה בזכויות יוצרים שעלולה לחשוף אתכם לתביעה , ובנוסף הדבר יתפרש על ידי גוגל כהכפלה והעתקה של תוכן – דבר שעלול לגרום לקבלת עונשים מגוגל והעלמה מתוצאות החיפוש.

.

לאחר שאספנו חומר הגיע הזמן לבנות את המאמר.   המאמר מתחיל בכותרת ובפסקת הפתיחה שלהן יש את המטרה העיקרית והחשובה ביותר: משיכת גולשים לקרוא את המאמר.   בין כל התכנים ברשת עלינו למשוך את הגולש לקרוא דווקא את המאמר שלנו.  איך עושים זאת?   באמצעות כותרת אטרקטיבית ופסקת פתיחה שיווקית שתסקרן את הגולש לקרוא את יתר המאמר.   זכרו בנוסף שבמהלך קידום והפצת מאמרים ברשת, פעמים רבות תפורסם רק הכותרת והפסקה הראשונה , ובמידה והגולש יהיה מעוניין בהמשך קריאה – יהיה עליו ללחוץ על הכותרת ולהיכנס לקריאת יתר המאמר.    לפסקת הפתיחה תפקיד עיקרי במשיכת הגולש וכמובן גם בקידום למנועי החיפוש.   גוגל יודע שהפסקה הראשונה היא לרוב החשובה ביותר והיא עוסקת בנושא המאמר ולכן עלינו לשבץ שם את מילת המפתח שנבחרה לקידום.

.

המשך המאמר ייבנה לפי תכנית שמומלץ להכין מראש.  עלינו לחשוב על כותרות המשנה שיהיו במסגרת המאמר (מקום טוב לשיבוץ מילות מפתח נוספות).   בהתאם לתוכנית המאמר שנבנה , ייכתב יתר התוכן של המאמר בשילוב שיבוץ מילות המפתח.

.

פסקת הסיום של המאמר חייבת להכיל אף היא את מילת המפתח ולסכם את המאמר ומה נלמד בו.     בסיום המאמר מומלץ גם להפנות את הגולשים להמשך קריאה שיכולה לעניין אותם (ובכך לגרום להם לקרוא ולגלוש לדפים נוספים באתר שלכם).    הוצאת קישורים מובנים מתוך הטקסט נחשבת ליעילה מאוד במסגרת קידום מילות מפתח.   כך למשל , אם אני מוציא קישור מתוך טקסט זה בנושא כתיבה שיווקית – זה עוזר מאוד לקידום הביטוי, כיוון שהקישור יוצא מתוך טקסט רלוונטי.

.

נקודות חשובות נוספות במסגרת כתיבת תוכן לאתרים:

  • הקפידו על שפה נכונה ללא שגיאות כתיב
  • שמרו על כללי פיסוק
  • צרו רצף הגיוני וקשר בין חלקי המאמר
  • קראו את המאמר לאחר שסיימתם לכתוב אותו – סיכוי טוב שתגלו טעויות
  • תנו ערך מוסף – בלי ערך מוסף הגולשים שלכם לא ירצו לקרוא את המאמר ויחפשו מקום אחר שנותן להם ערך.

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-